söndag 1 maj 2016

Så gick ett år och kom aldrig åter

Haha, lagom deprimerande rubrik... Men men, så är det, nu är jag 37. Suck. Medelålderskris. Öh.

Nåväl, helgen har varit typ bra, förutom att lördagens överraskningsbesök på Pinchos i Jönköping dels stördes av våra två barn som har bestämt sig för att vara extra pestiga mot varandra just nu, och delvis av att jag var måttligt imponerad över utbudet. Har ätit på Pinchos i både Göteborg och Skövde och det har varit mycket mer att välja på, samt godare. Nåväl, trevligt att bli överraskad, och få gå ut och käka, det är två saker som inte händer så ofta!

Fick 20 fantastiska rosor av mamma och pappa med. 

Idag (det är alltså idag jag fyller år) så blev jag firad med god frukost, och den supergoda kakan jag bakad (recept kommer imorgon), samt den största mängden paket jag fått i vuxen ålder - löjligt roligt faktiskt! Fick ett fint armband och ett halsband av maken, sen hade han köpt ett helt kit till mig - muggar, fleecefilt, choklad... och till det så hörde "huvudpaketet" - en egen hängmatta! Kan ju säga att timingen var perfekt i och med att det äntligen blev omslag i vädret idag, så att man kan hoppas på att det faktiskt blir både vår och sommar i år med...



För övrigt har jag pillat ner en massa fröer här och var i landen, allt från kålrabbi, dill, brytbönor och ärtskidor till luktärt och nån blandning med ätliga blommor. Typ allt jag planterar går att äta på ett eller annat sätt faktiskt.... Och på tal om mat så kan jag väl säga att det blev grillade kamben och en god öl till middag - helt perfekt i solen!

Inte bara jag som gillade hängmattan, det gjorde även lille Tandlöse :)

Hoppas ni haft en skön Valborg och att ni är åtminstone lite nyfikna på morgondagens recept!

(jag bjussar på den här bilden, är det sol och man har fått en öl och en hängmatta så blir det så här.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar