torsdag 19 maj 2016

Snuva som snuva

Jag vet inte om jag är allergisk (eller alltså, jo det är jag ju såklart) eller om jag har en begynnande förkylning, men jag går runt och känner mig lite småhängig och trött. Mina senaste HIIT-pass har fått bli yoga istället, bara för att jag har känt att HIIT'en har liksom slitit lite för hårt just nu, så jag tänker att jag ger kroppen lite tid. Oavsett om det är allergi eller förkylning så är ju kroppen ändå påverkad. 

Lite bilder på gårdagens promenix hem, Dunkehalla är oerhört vackert!
Det har inte blivit så många sköna promenader heller, jag har inte varit sådär superförtjust i det kalla, regniga vädret som varit ett par dagar nu, men det ser ju ut som om det är varmare temperaturer på gång nu framöver, så jag håller hoppet uppe :)

Fick någon form av matmotivation häromdagen och gjorde kycklingen jag länkade om under senaste Friday Things, den blev riktigt god! Ikväll tänkte jag göra en Quiche Lorraine, blev så vansinnigt sugen på det... Förhoppningen till helgen är att det ska vara fint väder nog att grilla något smaskigt! 

I morgon blir det (förmodligen) årets fest på jobbet, en alldeles galen och väldigt rolig kollega har bjudit ut oss på landet till sig, med lekar (wohoo) och lite annat, tror det kommer bli riktigt kul! Det känns alltid som det är ganska mycket saker som händer så här på vårkanten, det är mycket med barnen (jodå, lyckades för första gången i mitt liv MISSA att det var föräldramöte igår på skolan, hurra för mig), skolgårdsfester och aktiviteter, mycket med jobbet som ska vara klart innan sommaren och helt enkelt bara många saker som händer. Det är roligt, men lite ovant samtidigt, när man är van vid att kunna göra saker utan att tänka på att det är så mycket inbokat. 

Avslutar med en liten hälsning från våra numer tonårs-kycklingar, som rufsiga och dana nu gärna är med oss hela tiden om de kan...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar