fredag 3 juni 2016

Friday Things

HUR blev det juni redan? Det är ju helt galet, det är bara 12 arbetsdagar kvar till min semester börjar... Det känns både orimligt skönt och samtidigt lite stressande att få klart allt man vill ha klart innan semestern. Till hösten är det ju som vanligt full rulle här i mässbranschen, så det gäller att vara förberedd! Men, för den delen ska vi ju inte missa lite fredagstips:

  • Bärpaj är ju liksom alltid supergott, det är nog faktiskt en av de bästa desserter jag vet i olika former - MEN, varför har jag aldrig tänkt på att använda typ Bourbon (ungefär som cognac tror jag) i pajen? Jag ger er (eller i alla fall länkar till) helgens dessert - Blueberry Bourbon Cobbler!
  • Jag är riktigt dålig på att baka saker som ska jäsa. Dels tycker jag att det lätt misslyckas och dels så är jag ju så himlans dålig på att vänta - men en limpa som bara ska röras ihop och sen ställs i kall ugn? Det borde till och med jag klara, och nybakat bröd... Need I say more....
  • Att vara introvert verkar låter ju bara som att man är inåtvänd och vill undvika människor, men det är ju en förklaring som faller ganska platt på de flesta introverta. Men visst finns det skillnader i hur man tänker ibland, och vara man hämtar sin energi. De här serieteckningarna är både rätt kul och prickar ganska bra in vad skillnaden på en introvert och extrovert kan vara. Vi är alla olika och det är ju tur det!
  • När det gäller sockerkakor så minns jag något gammalt recept jag bakade efter när jag bodde hemma, tror vi kallade den "landstingskakan" då. En sockerkaka som infuserats med en mjölkblandning, som gjorde den torra kakan både saftig och god! Jag blev jätteglad när jag såg ett nutida recept med en sådan kaka - en Tres Leches Cake!
  • Sommaren är ju helt fantastisk, men ibland kan det vara svårt att komma på roliga saker att göra tillsammans. Här finns en sida som listar inte mindre än 50 billiga och roliga saker att underhålla sig med en sommardag, vad sägs om tex ha vattenballongskrig, gå på geocaching eller åka och fiska?
  • Vattenmelon är något av det godaste jag vet, helst ska det vara en "vanlig" och inte en mini, de är godare tycker jag. Den här drinken - Minty Watermelon Cucumber Margaritas - låter helt ljuvlig, och receptet ska helt klart testas en varm sommardag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar