fredag 24 juni 2016

Midsummer Things

Glad midsommar på er! Vad sysslar ni med en dag som denna, är det traditionellt midsommarfirande med stång, dans, sill, nubbe och potatis eller tar ni tillfället i akt och flyr ut till sommarstugan för att bara ta det lugnt? Själva firar vi lugnt, det blir lite gott att käka mest.

Men fredag är fredag, och då behöver vi lite länkar - eller hur?!?


  • Bra utflyktsmat är alltid bra att få tips om, och förutom tunnbrödsrullar och pastasallad så är ju tex fyllda pitabröd med kyckling, chili och aprikoser en bra idé! Jag skulle nog ta med fyllningen separat för att inte bröden ska smula sönder sig eller kletas ihop, men det är ju inte så mycket bök ändå.
  • Vad sägs om en Basil Berry Smash som fördrink i dag kanske? Vit rom, bär och basilika, det låter som en intressant kombination som ändå kan älskas av många.
  • Jag hoppas på många lata sommarmorgnar, där frukosten snarare glider över och blir en brunsch ute på altanen. Scones är ju supergott, men det här måste vara ett av de enklaste recepten på "något liknande" jag sett - Buttermilk Biscuits - så det måste absolut provas!
  • Nu är det väl egentligen lite tidigt för plommon, men det här drinkreceptet med plommon och timjan lät så fantastiskt aromatiskt, så jag kände att det får ligga här och gotta till sig till sensommaren. 
  • Om du har lite längre hår och vill vara lite midsommarfin så finns här en enkel guide på hur du kan sätta upp håret - så det blir sådär avslappnat, sexigt och snyggt på en och samma gång. När man ser såna tutorials så önskar jag att jag hade lite längre hår....
Med det vill jag återigen bara önska er en fantastisk midsommar!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar