torsdag 28 juli 2016

Caesarsallad

Igår var bror och hans sambo här och hälsade på, så himlans trevligt! Det blir liksom för sällan man ses, i och med att de bor i Göteborg.

Jag blev i vilket fall så vansinnigt sugen på Caesarsallad att jag var tvungen att göra det till oss på kvällen - nu är det ju knappt ett recept, men ändå. Så här gjorde vi!



Caesarsallad, 4-6 portioner

1 sats Umamimajonäs (vilket är väldigt lik caesardressing)
4 färska kycklingfiléer
Grillmarinad
5-6 skivor stekfläsk
Parmesanost
Romansallad
Bröd



Gör Umamimajonäsen enligt receptet (jag struntade i det brynta smöret den här gången av ren lathet).

Jag skar upp kycklingen lite för att den skulle bli mer jämntjock, men det gör du som du vill. Marinera kycklingen i ca en timme, salta, peppra och doppa den i finriven parmesanost så det blir som ett tunt lager panering. Grilla, låt vila lite, och skär sedan i bitar.

Grilla stekfläsket så svålen blir knaprig, skär den i småbitar.

Hyvla upp en extra skål parmesan, jag tycker det blir snyggast med en potatisskalare.

Skär upp salladen. Droppa lite olivolja på brödet och grilla det, antingen skär du upp det i kuber sedan eller så serverar du det helt bredvid.

Jag serverade salladen "demonterad", dvs alla delar i separata skålar för att man ska få välja själv hur man vill göra sin sallad. Superenkelt och vansinnigt gott!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar