fredag 1 juli 2016

Friday Things

Jag gissar att det för ganska många är sista dagen på jobbet innan semestern i dag - det kan ju vara en av de bästa känslorna som finns! Älskar när man känner att man är "fri" en hel semester! TGIV!!!


  • Jag vet inte riktigt vad begreppet "snickerdoodle" egentligen kommer från eller exakt vad det innebär, men det dyker upp ganska frekvent i många av de amerikanska bloggarna jag följer. Cobbler verkar vara en variant på smulpaj, lika frekvent förekommande den, så då var det väl bara en tidsfråga innan någon kom på att kombinera de två till en Snickerdoodle Apple Cobbler!




  • Gurka kan ju vara tämligen underskattat - visst, i en sallad bestående av isbergssallad, tomat och gurka är den väl inte supersexig, men tex inlagd gurka är ju HUR gott som helst till det mesta (och till grillat)! Och då måste det ju per definition bli väldigt gott med en Cucumber Vodka Soda till.. Eller kanske helt enkelt en Kung Gurka?
  • Jag gillar kikärtor måste jag säga, och gör väldigt gärna hummus, men ibland vill man ju variera sig. Det är ett bra proteinrikt alternativ om man känner att kött-kontot varit lite högt på sistone, gillar man dessutom mycket smaker så skulle jag absolut testa Ugnsrostade Kikärtor i falafel-stil!
  • Riktigt bra brödpudding är lite av en slags comfort-food för mig, tänk dig ett mellanting mellan fattiga riddare och ugnspannkaka liksom. Perfekt till en brunch!
  • Nä, jag måste avsluta med ett till drinktips. Jag ÄLSKAR grape, så en Grapefruit Salty Dog borde ju vara rena himmelriket - kolla bara!











































df

df

df

Dagens drink då? Tja, jag är inget stort fan av gin, tycker inte smaken är så tilltalande helt enkelt, men ändå känner jag att en Kung Gurka nog kan få mig att ändra mig - delvis i alla fall...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar