söndag 24 juli 2016

Ledig sommar

Så var det söndag idag då, och makens sista semesterdag. Jag och barnen är ju lediga en vecka till, vilket brukar bli lite av en utmaning ;-) Det får väl bli lite småutflykter och så för att vi (jag) inte ska klättra på väggarna allt för mycket.

Den här sommaren har varit första sommaren vi inte har haft någon slags "projekt", tex i form av att bygga altan, uterum, hönshus eller nåt sånt, och jag saknar det faktiskt jättemycket! Älskar att ha roliga projekt att klura på och jobba med, men vad sjutton gör man när det känns som det inte direkt finns nåt mer att bygga? Underhåll och så rullar ju såklart på hela tiden, men det är inte riktigt samma sak... Många tycker nog det är galet, och att det ju är skönast när man INTE har något att göra på sommaren, men både maken och jag gillar att ha NÅT att jobba med.

Kan inte påstå att jag är särskilt sugen på att börja jobba däremot... Nåväl.

Nu sak jag passa på att gå en promenad innan det blir alltför varmt, tänkte jag skulle gått igår men kom bara 100 m innan jag insåg att 30 grader i skuggan och så gassande sol på det inte var ultimat för att promenera..... Ha en skön dag!

Det ÄR skönt med sol och bad. Också. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar