fredag 5 augusti 2016

Friday Things

Tja, det har varit ett uppehåll med fredagslänkar här ett tag, helt enkelt för att man under sommaren inte surfar lika mycket :) Nu är det emellertid dags att rycka upp sig och delge er vad jag tycker ni borde läsa av veckans nyheter - som vanligt med fokus på mat och dryck.


  • Hemgjord pizza kan ju vara en räddning när man inte är sugen på hämtmat men barnen vill ha pizza... Jag köper ju ibland bara pizzadegen hos vår närmsta pizzeria, men vill man göra en själv så låter det här som ett superbra recept!
  • Om man vill ha en syndigt god helgbrunch så kan man ju äta allt möjligt gott, scones, pannkakor, baked oats eller nybakat bröd - och varför inte välja lyxbrödet nummer ett då, brioche?
  • Självklart måste vi dricka något gott med, och än så länge är det ju hyfsat enkelt att få tag i vattenmelon. Jag gillar den MED kärnor bättre, tycker den är mycket godare, men det gäller ju att man hittar en som är riktigt mogen. Gör du det, så gör då en Watermelon Rosé Margarita... snälla?!?!
  • Gillar du inte vattenmelon så testa en lite annorlunda Basil Berry Smash med vit rom i, låter som en perfekt drink för en sofistikerad tjejkväll tycker jag.
  • Känner att jag måste avsluta med lite rolig läsning med, den här kanadensiskan är sjukt bra på att fånga vardagslivet! 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar