fredag 12 augusti 2016

Friday Things

Hurra, det är fredag! Typ enda fördelen med att jobba igen (eller ja, förutom att man får lön då ;-) är att helt plötsligt blir ju fredagarna lite extra sköna igen. Eller tillhör du den gruppen som tycker att "det är skönt med lite rutiner igen"? Här kommer i alla fall mina länktips för veckan och helgen :


  • I kväll ska vi på kräftskiva hos grannarna, och jag ska plocka med mig efterrätt. Det blir troligtvis nån slags kaka eller paj med blåbär, så antingen den här Blåbärskakan eller den här Blåbärskladdkakan (lutar åt den senare)...
  • På tal om kräftskiva så tror jag att Lindas Västerbottenpaj blir sådär perfekt som man vill ha den! Jag tycker det är svårt annars, tycker lätt det blir grynigt, men den här ser fantastisk ut... Dessutom tycker jag att västerbottenpaj är god vare sig det är dags för kräftskiva eller ej!
  • Nu när det nu ändå ÄR dags att börja jobb och skola, så kan det vara kul att se över sin arbetsplats där hemma - en av de svåraste ytorna tycker jag. Här hittar du inspiration för 7 olika, snygga arbetsplatser, för visst är det roligare att jobba när man har snyggt runtomkring sig?
  • Vill man nu trotsa det gräsliga vädret så är det ju väldigt gott med glass, men efter sommarens utsvävningar kanske det är dags att tänka på VILKEN slags glass. 5 ingredient peanut butter cup nice cream verkar grymt smidig att göra, syndigt god, men ändå hyfsat nyttig. Måste testa!
  • Denna veckan trotsar jag min tradition att ha med en drink eller cocktail, men oroa er inte, klart vi ska ha med lite sprit med! Nu tar vi körsbär och dränker in dem i Bourbon - ni kommer antingen älska det eller hata det...





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar