torsdag 25 augusti 2016

Funderingar

Vår jakt på en gård fortsätter, även om vi fortfarande inte riktigt vet vad vi vill, men för varje ställe man tittar på så tänker jag att man lär sig något i alla fall. Det finns ju 1000 frågor med innan vi kan ta nån slags steg - kan man få in pengar på hyra? Hur sköter man får? Hur mycket land vill vi ha/behöver man? för att bara nämna ett fåtal..

Ena sekunden känns det jättelockande, men samtidigt känns det ju också ofta väldigt bekvämt med det huset vi har nu, som i princip är underhållsfritt förutom vanliga vardagsbestyr.. Läskigt, roligt, skrämmande och hoppfull, i en enda röra.

Hur mycket på landet vill vi bo? Vad orkar vi med? Vad vill vi hinna göra?


Annars rullar liksom vardagen på i 180 nu när hösten satt fart på riktigt på jobbet. MEN, ikväll ska jag och ett gött gäng tjejer ut på lite AW - vi ska sitta i solen på NEO och dricka vin i sommarvärmen! Ser grymt mycket fram emot det.... I morgon har jag, på fredagen med finast väder på en månad, lyckats boka in ett biobesök med barnen sedan två veckor tillbaka. Hitta Doris ska vi se, har hört att den ska vara riktigt bra så det ser även jag fram emot måste jag säga!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar