tisdag 2 augusti 2016

Vardag igen

Jaha ja, nu är jag då tillbaka på jobbet igen, och båda barnen har börjat på fritids. För Lukas är det ju helt nytt med fritids, och han har varit väldigt nervös, men efter lite starthjälp med leken så har det gått bra. Nu håller jag tummarna att det funkar bra hela denna veckan ut, nästa vecka blir det nog enklare för då kommer flera av hans dagiskompisar tillbaka med.

Olivers friidrott rullade igång i samma veva, så från att inte haft några rutiner och tider att passa så är det nu i princip full rulle - bara Lukas simskola som inte startat än.

Att börja jobba känns... ganska motigt. Även om det varit stundtals långtråkigt på jobbet så känner jag inte alls nåt sug för att sätta igång med vad som kommer bli förmodligen den jobbigaste hösten någonsin. Men det är inget att göra, bara att bita ihop och vänja sig igen, jag är ju ändå glad att jag HAR ett jobb.

Haha, visst ja, jag har ju glömt att berätta att vi var på Pay'n'Play golf med bror och sambo i söndags! Alla hade spelat max 2 ggr innan, så vi hade väl ungefär samma förutsättningar - och det gör ju det hela mycket roligare... Det var mycket letande efter bollar i buskagen, och en del svordomar, men kanske framförallt mängder med skadeglada skratt ;-) Väldigt underhållande helt enkelt!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar