fredag 2 september 2016

Friday Things (med en dags fördröjning)

Jag veeet, det är inte fredag utan lördag, men ibland hinner man inte med saker. Kunde i alla fall inte med att låta bli att dela med mig av veckans godsaker, så håll till godo!

  • Jag älskar kött, men det händer att jag blir väldigt trött på det och att all min mat är kött-baserad. Den här röda linsgrytan tyckte jag såg extremt god ut, och den verkar påminna om den indiska linsgrytan jag varit beroende av ett tag (Dal Fry).
  • Allt blir bättre med lite alkohol, och så även bakverk ;-) Om du tex fick välja på en vanlig persikokaka eller en Basic Bitch Peach with Bourbon - vad skulle du då välja?!? Jag vet vad mitt svar blir...
  • Men, ibland är det enklaste det godaste, och en kardemummakaka är ju ALLTID gott. Klassiker är ju ändå klassiker av en anledning, ta en titt i mitt receptarkiv så ser ni att många av mina recept är varianter på klassiker...
  • Plommon.... Jag tål inte att äta plommon rakt upp och ner (stenfrukt) men jag gör ju mer än gärna plommonmarmelad på dem. Dessutom tyckte jag att den här drinken lät som den ultimata sensommardrinken, lyssna bara - Grillad plommoncocktail... *dreggel* Jag röstar på att vi kombinerar båda delarna genom att göra en ostbricka med plommonmarmeladen och så serverar vi cocktailen till! Wieeeee! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar