fredag 9 september 2016

Friday Things

Idag blir det minsann länk-bonanza tror jag allt! Känner mig extra glad för att det är fredag idag, i och med att vi ska till Göteborg och Liseberg i helgen, älskar det och känner mig som ett litet barn när man står vid ingången och bara vill rusa in och åka allt!


  • På tal om Göteborg så är det ju numer tradition att besöka den asiatiska livsmedelsbutiken i Nordstan och köpa konstiga produkter. En favorit som jag kan få mega-begär efter är mochi - helst med rödabönor-pasta i. Har aldrig riktigt vetat hur man gör sån, så jag blev lite glad när jag hittade ett recept på det, visserligen inte i formatet mochi, men ändå!
  • Vill man fortsätta det asiatiska temat är det ju alltid kul med lite nya vardagsrecept, den här krispiga kycklingen ser tillräckligt smidig ut för att slänga ihop en vardagskväll men ändå supergott ut!
  • Haha, insåg just att ovanstående var det enda nyttiga receptet jag har med den här veckan, för jösses vad mycket gott jag snubblat över. Vi börjar med en enkel, saltad lönnsiraps-kola (*torkar diskret bort lite dreggel i mungipan*), kolasås är ju gott från början, men med lönnsirap?!? Borde inte vara lagligt...
  • Donut Goey Butter Cake. Jag vet inte vad jag ska säga om den här, såg rubriken, såg bilderna, dog lite. Ni hör ju själva. 
  • Jag är inte så där vidare förtjust i godis, men är det nåt jag faller för så är det gärna i så fall M&M eller snickers - dvs choklad och salt ihop. Den här veckan lockade Catarina König med en vit snickerskladdkaka, och jag måste säga att den ser grym (om än lite mäktig) ut!
  • Klart vi måste ha med en drink med, och trenden med Old Fashioned verkar ju hålla i sig. Jag måste säga att den här varianten med en äppelsirap i låter HELT ljuvlig!
Avslutar med en liten grafik från NerdApproved som fick mig att skratta lite...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar