måndag 12 september 2016

Full rulle i Kållerado!

Nu till slut har jag fått tid (och ork) att skriva om vår himla trevliga helg i Göteborg! Lördagen blev tämligen fotofri, vi gick på stan och shoppade (eller ja, tittade mest) och åt lunch. Barnen fick bestämma så då blev det sushi, på ett rullande-band-ställe, och tur att vi köpte buffé för jäklar vad sushi barnen åt! På kvällen var vi hembjudna till min bror och hans sambo, de bjöd på en kanongod viltskavsgryta och till efterrätt fick vi en banoffie-paj - fantastiskt gott och det kändes lyxigt att bara få sitta och kolla när de lagade maten :)

Söndagen började regnigt, men vi spenderade ju ändå morgonen på Novotels fantastiska frukostbuffé, en hotellfrulle som har både pannkakor, nutella och croissanter (förutom allt annat gott man kan förvänta sig att hitta på en hotellfrukost) är ju rena himmelriket, och vi rullade därifrån... Som tur var klarnade vädret upp, och merparten av tiden på Liseberg var det riktigt soligt! Inte särskilt mycket folk heller, skönt att slippa köa - de största attraktionerna hade 20-30 minuters kö men på de flesta ställen stod vi mindre än 10 minuter. Suveränt!

Vi spenderad lite tid i kaninlandet....
...men favoriten blev helt klart allt där man kunde bli blöt!



Gott sällskap hade vi med, det är alltid roligare att vara fler ju!

Finaste två!

Jodå, jag var med också, jag höll mig bara mest bakom kameran :)

På det stora hela en hel fantastisk helg, även om den kanske inte innebar så mycket vila ;-) Väldigt kul att träffa J&R!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar