onsdag 28 september 2016

Stressigt värre

Herregud, vilken vecka....

Men jag får väl börja lite med helgen, lördagen spenderades med lite småfix i hem och trädgård, och söndagen spenderade vi i ..... ULLARED (da da duuuuum)..

Vi hade samlat på oss en liten lista med saker vi behövde köpa, 90% till barnen, så vi lämnade barnen hos mormor och morfar och gav oss iväg. Hade väl hoppats hitta nån form av mamma-byxa till mig själv med, men det var helt kört.. Vi hittade i alla fall det vi skulle, vinterjackor, skor och lite julklappar och grejor till barnen, undvek allt onödigt och lyckades ändå som vanligt häpna över hur mycket vi hade handlat för... Vi hade i alla fall riktigt roligt ihop, och även om det nu kanske inte är en perfekt par-utflykt så var det ändå skönt att få en stund "själva".

På jobbet har den här veckan gått i 180, med en stor mässa som startade på tisdagen. Det innebar att på måndagen var det sedvanlig inflytt - vilket brukar innebära 8-20 ungefär - och likaså denna måndagen. Men det var en hel del strul, vilket gjorde att det som brukar vara en visserligen fartfylld men ändå alltid rolig inflytt blev väldigt, väldigt stressig, nåt som tom kändes i bebismagen, stackars liten.

Men men, idag rullar mässan och vi tittar mot nästa veckas mässa, årets roligaste mässa för mig och min kollega (Elmia Garden). Dessvärre verkar jag ha åkt på en förkylning, bihålorna svider och huvudet värker, som jag hoppas inte blir värre tills i morgon. Nu på kvällen däckade jag en stund i soffan och sov lite, vilket verkligen behövdes.

Lite färgglatt arbete åt energiföretagen :) 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar